PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Strateji Rehberi


admin
07-13-2012, 12:12 AM
SAVAŞ STRATEJİLERİ


Savaş stratejileri genel anlamda düşmanın filosunu bir şekilde yok etmeye ve harabe alanını kaldırmaya yönelik stratejilerdir. Özellikle saldırı stratejileri yerine savaş stratejileri başlığını seçtim. Çünkü savaşı her zaman saldırarak yapmayacağız. Biz düşmanlarımız için sürekli tuzaklar kuracağız ve yeri gelecek düşmanın bize saldırmasını sağlayarak savaşacağız. Yani saldıran taraf karşı taraf olacak ancak savaş bizim planladığımız şekilde işlediği için kar eden, savaş sonucu kazanan taraf biz olacağız.

Ogame gün geçtikçe basit bir savaş simülasyonundan öte stratejiler çarpışması oyununa dönüşüyor. Oyuncular ve oyuncuların tecrübesi arttıkça, standart saldır kazan tekniği yerine tıpkı satranç oynar gibi hamleler yaparak düşmanı alt etme gereksinimi doğuyor. Bu nedenle ben bazı stratejilerimi sizlerle paylaşarak oyunu hem daha karmaşık hem de daha zevkli bir hale dönüştürme çabasındayım.

Önemli olan düşmanınızdan daha güçlü olmak değil, düşmanınızı hazırladığınız tuzaklara istediğiniz şekilde çekebilmektir. Yani kısaca savaşı kazanmanın yolu düşmanınızın nasıl düşündüğünü anlamaya çalışmak ve hep bir adım önde olabilmektir.

Karışıklığı önlemek için yazacağım her stratejiye bir isim vereceğim. Sizden ricam bu başlığa herhangi birşey yazmamanız ve bu başlıkta sadece stratejilerin olmasını sağlamanızdır. Ve stratejiler ile ilgili sorularınız olursa ayrı başlık açarak sözkonusu strateji üzerinde tartışma başlatmanız veya özel mesaj atarak sorularınızı iletmenizdir.

Genel açıklama içeren bu mesajın altında yer alan her mesajda bir strateji anlatacağım. Umarım stratejiler işinize yarar ve ogame'i yeri geldiğinde benim gibi bir zeka oyunu olarak kabul edip sizlerde yeni yeni stratejiler geliştirirsiniz ve oyunu daha da zevkli hale getirirsiniz.

STRATEJİ 1 : YEMLEME STRATEJİSİ

Size saldırılmasını istemediğinizde ne yapıyorsunuz? Filolarınızı ve madenlerinizi gezegende bırakmıyorsunuz. Filolarınızı havalandırıyor, madenlerinizi ise ya harcıyor ya da gemilere yükelyip uzayda dolaştırıyorsunuz. Peki ya size saldırılmasını isterseniz ne yapacaksınız? Gezegende bir miktar filo ve bolca hammadde bulunduracaksınız.

Birilerinin size nasıl saldıracağını anlattık. Ancak neden saldırmalarını istediğimizi anlatmadık. O zaman açıklayalım. Amacımız size saldıran filoyu neredeyse bizim hiç kaybımızın olmadığı bir savaşla yok etmek.

Öncelikle neredeyse tüm oyuncular saldıracağı gezegenin savunma ve filo durumuna göre simülasyon yaparak, yetecek seviyede bir filo ile size saldırırlar. Yani 30 komutalık bir filoya 1000 komuta ile gelen bir düşman pek de rast geldiğimiz bir durum değildir. Siz eğer yem olarak sunduğunuz gezegene 30 komuta koyduysanız size saldıracak filo 70-80 en fazla 100-110 komutalık bir filo olacaktır.

Şimdi tuzağı nasıl kuracağımızı anlatalım. Öncelikle en garanti sonuç için aynı sistem içinde iki gezegeniniz olması gerekli. Aksi halde tuzağınızın işe yarama ihtimali bir miktar düşüyor. Açıklamanın bundan sonraki kısmında bu gezegenlerden düşmanı çekeceğimiz gezegene yem gezegen diğerine ana gezegen diyeceğiz.

Yem gezegende çok fazla bir harakete ihtiyacımız yok. Bolca hammadde. Mesela 1 Milyon metal 500 bin kristal 300 bin deut olan bir gezegen en dikkatli kullanıcıların biel gözünü kamaştıracaktır. Bir de bu gezegene 30-40 komuta koyarsak, düşmanınız gözü kapalı şekilde saldırıya geçecek, benden önce başkası saldırmasa bari diye de telaşlanacaktır.

Ana gezegende ise düşmanımızın filosuna karşı koyabilecek güçte bir filomuz olmalı. Mesela düşmanı 30-40 komutalık yemle çektiğimize göre 100-110 komutaya karşılık verebilecek bir filo, yani 350 komuta gibi sizin zarar etmeden savaşı kazanmanızı sağlayabilecek bir rakam gayet hoş olur. Ancak, bu filo ana gezegende yerde olursa düşman saldırmadan önce mutlaka bu gezegeni sondalayacaktır. Hatta sıradan tüm gezegenleri sondalayan ve mal arayan insanlar eğer ana gezegeninizdeki filoyu görürse durumdan kıllanacak ve saldırmayacaktır. O zaman yemi yem gezegenine bıraktıktan sonra yapmanız gereken ana gezegendeki filoyu sürekli havada tutmak ama çok da uzaklaşmamasını sağlamak. Yani ana gezegenden kalkacak, ancak bir saldırı gelmese bile 10 dakika içinde geri çağrılacak.

Biz ana filomuzu ileri geri oynatırken elbet er ya da geç birileri yemi yutacaktır. Filoyu sürekli gönderip geri çağırmanın en az deu harcatan yolu ana gezegeninizde bir harabe alanı olduğu zamanlarda filoyu ana gezegenin harabe alanına göndermektir. Dolayısıyla gezegeninizde az bir harabe alanı varsa bunuu toplamamaya gayret edin.

Filoyu sürekli uçurmak, özellikle puanınız biraz ileri ise ve az sonda alıyorsanız can sıkıcı olabilir. Saatlerce uğraşmak yerine size önerim ara sıra genel ekrana bakarak sondalar gelirken ana gezegendeki filoyu kaldırmanız ve sonda geldiğinde filoyu görememesini sağlamanızdır.

İstediğimiz sayıda gemi ile bir düşman sonunda size saldırıyor şimdi ne yapmalısınız? Öncelikle düşman filonun gezegeninize ne zaman ineceğini saat dakika saniye olarak bir yere kaydedin. Mesela saat 16:24:55 de düşman filo yem gezegene ulaşmış olacak. Şu anda saatimiz 14:55:10.

Şimdi yapmamız gereken ana gezegende filoyu seçip konuşlandır komutu ile yem gezegen yollamak. Ancak saat hesabı ile.

Saat hesabını nasıl yapacaksınız? Filo menüsünde hız yazan yere dikkat edin. hızı değiştirdikçe süre de değişiyor. şimdi yapacağınız bir % seçip önünüzdeki dakikar içinde filonuza en uygun zamanda kalkış emri vermeyi beklemek ve filonuzun düşman filodan 15 saniye kadar önce yem gezegende olmasını sağlamanız.

Tabii GD'leri de yem gezegene aynı saat ayarı ile savaştan 3-5 saniye sonrası için göndermeyi unutmayın .

STRATEJİ 2 : İKİZ SALDIRI

Bu defa amacımız, rakibimizin bizim saldırımız için tuzak kurmasını sağlamak, ancak onun tuzağına daha büyük bir tuzakla karşılık vermek.

Bunun için yapmamız gereken rakibe tuzak kurması için gerekli zamanı sağlayabilmek. Ancak sizin tuzağınızı da görememesini sağlamak.

Bu nedenle öncelikle küçük bir filoyu çok uzun sürecek %10 hızda bir saldırıya yollayın. Yol en az 17-18 saat sürsün, ancak filo sabah 6 gibi düşman gezegende olsun.

Şimdi düşmanınız online olduğunda saldırıyı görecek ve saldırı olan gezegene gelen saldırı için tuzak kurabilecek zamanı olduğunu düşünecek. Ve sessizce saldırı olan gezegenine sizin filonuzu alt edebilecek düzeyde bir filo gönderecek. 30-40 komutaya 100-110 komuta gönderir mesela. Ancak sizin planınız bu aşamada başlıyor. Gece yarısından sonra, yatmadan hemen önce, olabildiğince geç saatte (düşmanın uyuması için) ana filonuzu yani 110 komutayı alt edecek filoyu 350-400 komuta mesela diğer filonuzdan hemen 1 saniye önce o gezegende olacak şekilde ayarlayın. (saniyeyi uzatmayın rakip çok iyi tuzak kurmuş olabilir.)

Ve düşmanın kurduğu tuzağa ikinci bir tuzakla karşılık vererek onun komutalarını yok edin. tabii gd'leri harabeye göndermeyi unutmayın Smile

dipnot : bu taktiği filo gücü çok güçlü oyunculara yapmayın. Tüm filosu ile de kendi gezegenine gelebilir. Mümkünse filo gücünün sizin her halükarda yenebileceğiniz düzeyde oyuncular olmasına dikkat edin. Öncelikle iyi bir analiz edin düşmanı. İstatistiklerden kontrol edip düşmanın sonda ile tespit ettiğinizin dışında kaç gemisi var öğrenin.

STRATEJİ 3 : POSTACI TAKTİĞİ

Postacıların en ilginç özelliği genelde aynı adreslere hep aynı saatte gelmeleridir. Birkaç dakika şaşsa da aşağı yukarı hep aynı saatlerde aynı yerdedirler.

Ne ilginçtir ki, bu ogame'de filolar içinde geçerlidir. Çünkü biz insanlar bir miktar robotlaştık ve yatma kalkma saatlerimiz işten gelme saatlerimiz tıpkı postacı örneğindeki gibi belirgin.

Ancak biz insanların bir huyu daha var. Sabırsızlık ve acelecilik.

Bu strateji ile filosunu hep havalandıran, yerde bırakmayan bir düşmanı nasıl avlamalısınız o anlatılacak.

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki kullanıcıların %90'ı filolarını hep aynı saatlerde kaldırıyor ve sözkonusu filo hep aynı saatlerde gezegene iniyor. Ve yine araştırmalar gösteriyor ki kullanıcılar ekran başında filonun gelişini beklemeyi sevmiyor. Kendi sistemlerinde bir düşmanları varsa gelecek saldırının 30 dakikadan önce ulaşamayacağını, aynı sistemde düşman yoksa saldırının 1 saatten önce gezegenlerine ulaşamayacağını düşünüyorlar. Ve bu nedenle genelde filolarını oyunu açmadan yarım saat önce gezegende olacak şekilde ayarlıyorlar.

Size düşen filosunu kaçıran bir kullanıcıya ara ara sonda atarak onun günlük haraketlerini analiz etmeniz.

Ve saatleri öğrenince, yani postacı saat kaçta geliyor anlayınca filonuzu 10-15 dakikalık bir opsiyon ile saldırtmanız. Karşıdaki kullanıcı filosu daha havadayken bir saldırı başlayacağını planlamayacak ve size gafil avlanacaktır.

Belki ilk denemede filoyu avlayamayacaksınız. Ancak birkaç denemede güzel bir filo avladığınızı göreceksiniz.

Gdleri göndermeyi unutmayın

ALINTIDIR :

admin
07-13-2012, 12:14 AM
SAVUNMA STRATEJİLERİ


Daha önce birçok yerde söylediğim üzere gar saldırıları 3/24 kuralı dışında bırakıldığı için gezegenlere savunma kurmak oldukça anlamsız bir hal alıyor. Ancak yine de ben savunma ağırlıklı oynamak istiyorum diyenler çıkacaktır. Bu nedenle savunma stratejisini nasıl geliştirmeniz gerektiği konusunda bir yazı yazmayı uygun gördüm.

Öncelikle gezegenlere savunma yapmanın avantajlarını ve dezavantajlarını irdeleyelim.

Ben şahsen her gezegene az düzeyde savunma yapmanızı, yani saldırılara karşı koymak yerine önüne gelenin hammaddenizi çalmasını engelleyecek düzeyde, ancak yıkılırsa da giden emek ve zamana acımayacağınız bir savunma öneriyorum. Yani 100-150 r.a. 1-2 plazma 3-4 gaus'dan oluşan bir savunma. Bu savunmanın özelliği saldırana her halükarda zarar vermesidir. (ölüm yıldızı ile gelmesi haricinde) Bu nedenle de sıradan sistemleri sondalayan yağmacılar gezegeninize yağmaya gelmek yerine gemi kaybetmeyecekleri diğer gezegenleri tercih ederler.

Ancak biliyorum ki tüm tavsiyelerime rağmen yine de abartılı düzeyde bir savunma kurmak isteyenler çıkacaktır.

Ben yine son bir uyarı yapayım. Eskiden savunma, yeteri kadar online olamayanlar için bir sığınma aracıydı. Yani gemileri ve hammaddeyi başkalarının ele geçirmemesi için bir kurtuluş idi. Ancak gar kuralı değişince bir oyuncu tüm gezegenlerinden sizi gar yağmuruna tutabilir. Bir kaç arkadaşı da ona destek verirse, hiçbir savunma bu gar yağmuruna direnemez.

Bu kadar uyarmama rağmen savunma yapacaklar unutmasınlar ki artık savunmanıza da sahip çıkmanız gerekiyor. Yani savunma yapacaksanız savunmanızın yok olmaması için de online sürenizin uzun olması gerekiyor. Yani eski amacından öte daha fazla online olmanıza neden olabilir.

Peki avantajı yok mu savunmanın? Elbette var. Savunma sizi çekici bir hedef olmaktan çıkarır. Yani kimse size öylesine saldırmaz. Ve gemileriniz ve madenleriniz nispeten daha güvenli bir limanda bekler. Ancak puanınız artmaya başladıkça çevrenizdeki oyuncular sizi tehdit olarak görmeye ve size düşmanlık beslemeye başlayanlar çıkacaktır ve tek amacı düşmana zarar vermek olan ve herhangi bir kar sağlamayan gar saldırılarına başvuracaklardır.


Peki gezegenimde çok güçlü bir savunma istiyorum, online sürem de savunmama sahip olacak kadar yeterli diyorsanız, nasıl bir savunma kurmalısınız ve o savunmayı nasıl korumalısınız...

Öncelikle savunmanın bel kemiği roket atarlar (düşman filosuna ucuz hedef olması açısından), plazma atıcılar (gelen filoya mutlaka zarar verdikleri için) ve gauslardır (oyunda herkesin komuta gemilerini tercih etmesi nedeniyle)

Peki sayılarını nasıl ayarlamalısınız? Bu sorunun kesin bir cevabı yok. Puanınıza, savunmaya ayırabileceğiniz madenlere ve size saldırabilecek düşmanların filosuna göre bu rakam değişir. Ancak ben savunma kurmak isteyen orta karar bir oyuncuyu temel alacağım.

Benim tavsiyem x kadar plazma atıcıya karşılık 100x'den daha fazla sayıda roketatar olacak. Gaus ise aslında birçok bileşene bağlı. Her bir gaus'u birer komuta gemisi gibi düşünebilirsiniz. Dolayısıyla az sayıda gaus güçlü filolara karşı anlamsız olurken küçük filolara karşı oldukça etkili olacaktır. Dolayısıyla gaus'u düşman gücüne göre belirlemeniz gerekir. Kişisel tavsiyem ise 4x gibi bir rakam.

Roketatarların esas amacı değerli savunma araçlarının vurulmasını önlemek ve savaşın bir turda bitmesini engellemektir. Bu sayede güçlü savunma araçlarına bir kez daha ateş etme şansı doğacak ve daha fazla filo düşürebileceksiniz.

Yani çok extrem bir örnek vermek gerekirse. 2 plazma atıcınız ve 5000 roketatarınız olduğunu düşünelim. Ve üzerinize 1000 komuta geliyor. Savaş 6 tur sürer ve berabere biter. ve her turda sizin plazma atıcılarınız 1 veya 2 adet komutayı düşürür ve savaş bitene kadar vurulmaz. Çünkü komutalar roketatarları patlatmakla uğraşmaktadır.

Peki diğer savunma birimlerinden hiç yapmayacak mıyız? Öncelikle savunmanın esas amacı saldırı gelmesini engellemektir. Bu nedenle diğerlerinden de araya serpiştirin ama ana stratejinizde çok da işe yaramayacaklarını unutmayın. Sadece düşman size sonda attığında bir sürü savunma gereci olduğunu görmesi açısından size yararlı olacaktır.

Kendi stratejinize en uygun savunmayı yapmak için sürekli simülasyon yapın. üzerinize değişik filolar saldırıyormuş gibi simüle edin. Ve hangi savunma oranının sizin için en doğrusu olduğunu ve en masrafsızı olduğuna kendiniz karar verin.

Şimdi plazmalı, gauslu, roketatarlı savunmamızı tamamladık. İster benim önerdiğim oranlarla ister kendi benimsediğiniz oranla geliştirmiş olun bu savunmayı savunmak zorundasınız. Yani yakalayıcı yapmak zorundasınız.

Yakalayıcı yapmak roket silosu kademesi geliştirmeye bağlı olduğundan ve bir aşamadan sonra çok fazla maden istediğinden dolayı yeterli sayıda yakalayıcınız asla olmayacak.

Peki yakalayıcı sayımı neye göre belirlemeliyim? Öncelikle atılan her gar ciddi anlamda maliyet getirir. Bu yüzden 40 gar'ı yakalayıcılara yakalatmak ciddi düşmanlık beslemeyen düşmanlarınızı caydıracaktır.

Peki ya sizi gar yağmuruna tutmaya niyetleniyorlarsa? Yapacak hiçbirşeyiniz yok mu? Elbette var. Nanit!

Nanit ile savunmanın alakası ne dediğinizi duyar gibiyim. Üzerinize gar yağmuru başladığında alakasını öğrenmemeniz için ben açıklayayım. GEnelde gar saldırısı yapan insanlar bir yandan gar yapar bir yandan fırlatır. YAni hepsi aynı anda gelmez. Bir kaç dakika ara ile gelir. VE eğer nanit seviyeniz 2 ve üstündeyse size yeni roketler gezegeninize ulaşmadan yakalayıcı yapma şansı doğar. Yani üzerinize garlar gelmeye başladığında hemen yakalayıcı yapmalısınız. VE pek tabii ki savunmalı gezegeninizde daima yakalayıcı yapabilecek metal ve deut bulundurmalısınız.

Örneğin 60 yakalayıcınız varken. 30-40 tane de saldırı anında yaptığınız yakalayıcılar roketleri deaktive ederse savunmanızı büyük ölçüde kurtarmış ve size saldıranın boşa masrafa girmesini sağlamış olursunuz.

Genel değerlendirme yapmamız gerekirse...
-Savunma yaptığınız gezegende yakalayıcı sayısını olabildiğince arttırın.
-Savunma bulunan gezegenin tersanesine asla fazla iş yıkmayın. Aksi halde gar saldırısında hızlıca yapmak zorunda olduğunuz yeni yakalayıcıları inşa edemezsiniz.
-Nanit seviyenizi olabildiğince yukarda tutun.


Genel anlamda savunmayı ve savunmayı nasıl koruyacağınızı özetledim. Son söz olarak bir kez daha söyleyeyim. Gezegene güçlü bir savunma yapmak artık hiç de mantıklı değil. Bunun yerine başka bir başlıkta anlattığım ve anlatacağım üzere ay savunmasına öncelik verin. Ayınız yoksa ay sahibi olmak için stratejiler uygulayın. Savunmacı iseniz sizin rahat etmek için tek çareniz ay sahibi olmak ve aya savunma kurmaktır. Aksi halde tam oyuna ısınmışken yaşayacağınız bir gar saldırısı sizin ciddi puan ve moral kaybınıza yol açabilir.

ALINTIDIR

StrangerXonE
12-21-2012, 05:38 PM
Yeni başlayan arkadaslarımıza yardımcı olacak bi paylasım olmus..

Arkadaslar oynadıgımız evren bu yazılı olanlardan cok daha acımasız, bilginize ;)

AMON-RA
11-21-2013, 12:55 PM
abi herkeze bunlari anlatma vurucak adam bulamiyoruz :eek::eek:

Sencer
11-25-2013, 11:09 PM
Teşekkürler.Gerekli bilgiler.

1dakika
11-25-2013, 11:39 PM
güzel paylaşım

redshipped
05-25-2014, 06:57 PM
teşekkürler gerekli bilgi için